نکات مهم در خصوص استفاده از ماسک ها برای مبارزه با کرونا

نکات مهم در خصوص استفاده از ماسک ها برای مبارزه با کرونا

نکته اول: ماسک صورت به درستی کار نمی کند؟

استفاده از ماسک بینی و دهان ، مطمئناً تضمینی برای محافظت کامل در برابر بیماری نیست، شما باید بدانید ویروس ها می توانند از طریق لمس (در صورت وجود خراش یا زخم روی پوست ) ، تماس و چشم منتقل شوند و ذرات ریز ویروس ، معروف به آئروسل ها ، به دلیل ، کوچکی می توانند به ماسک ها نفوذ کنند. با این حال، ماسک ها در گرفتن قطرات در هنگام عطسه یا سرفه ، موثر هستند که یکی از مسیرهای اصلی انتقال ویروس است.

نکات مهم در خصوص استفاده از ماسک ها برای مبارزه با کرونا

اگر به احتمال زیاد در تماس نزدیک با شخص آلوده هستید ، استفاده از آن فرآیند انتقال بیماری را کاهش می دهد. اگر علائم بیماری کروناویروس را دارید، پوشیدن ماسک می تواند از دیگران نیز محافظت کند.

بنابراین استفاده از ماسک برای مراقبت از مسائل بهداشتی و اجتماعی بسیار مهم است . استفاده از ماسک برای اعضای خانواده که نیاز به مراقبت از بیمار دارند نیز توصیه می شود – در حالت ایده آل هم بیمار و هم مراقب باید ماسک داشته باشند.

با این وجود، اگر فقط در شهر قدم می زنید و از وسایل نقلیه عمومی استفاده تمی نمایید، استفاده از ماسک ها ، ضرورتی نخواهند داشت ، بنابراین نیازی به خرید آن به صورت عمده نیست.

نکته دوم: آیا ویروس کرونا در حال جهش برای افزایش آمار مرگ بیشتر است؟

آیا ویروس کرونا در حال جهش برای افزایش آمار مرگ بیشتر است؟

همه ویروس ها، از جمله ویروس Covid-19  به مرور زمان دچار جهش می شوند.

میزان انتشار انواع مختلف ویروس به راه های شیوع آن بستگی دارد. اما این موضوع لزوماً به معنای  افزایش خطر آن نیست، زیرا معمولا ویروس هایی که به سرعت افراد را به کام مرگ می کشانند یا آنها را چنان بیمار می کنند که ناتوان شوند، با احتمال انتقال کمتری در حال گسترش هستند ولی متاسفانه ویروس Covid-19 سرعت انتشار بالایی دارد.

نکته سوم: آیا ویروس کرونا از آنفولانزای فصلی در زمستان خطرناک تر است؟

بسیاری از افرادی که دچار بیماری کروناویروس می شوند، علائم مشابه آنفولانزای فصلی را تجربه خواهند کرد، اما مشخصات کلی این بیماری از جمله میزان مرگ و میر آن جدی تر به نظر می رسد.

آیا ویروس کرونا از آنفولانزای فصلی در زمستان خطرناکتر است؟

در شروع انتشار ویروس، باتوجه به موارد خفیف دیده شده، گاها میزان مرگ و میر آن می تواند بیش از حد باشد. اما اخیرا، یک متخصص سازمان بهداشت جهانی اظهار داشته است که این موضوع در مورد Covid-19 اتفاق نیفتاده ، در واقع تخمین های فعلی از میزان مرگ و میر ویروس کرونا تقریبا 9٪ هستند.

به بیان دیگر Covid-19 حدود 10 برابر کشنده تر از آنفولانزای فصلی است، که تخمین زده می شود در صورت ادامه گسترش این ویروس بین 290،000 و 650،000 نفر سالانه در جهان کشته شوند.

نکته چهارم: آیا ویروس کرونا تنها سالمندان را می کشد ؟

باتوجه به آمارهای موجود بیشتر افرادی که جوان یا میانسال بوده و شرایط بهداشتی و درمانی را رعایت می نمایند، از خطر کمتری نسبت به دیگران از خطر ابتلا برخوردار هستند. اما این بیماری هنوز با احتمال بالایی میزان ابتلا به علائم تنفسی جدی را نسبت به آنفولانزای فصلی برای افراد ایجاد می نماید. با این وجود اقداماتی که افراد جوان و سالم انجام می دهند ، از جمله گزارش علائم و پیروی از دستورالعمل های قرنطینه، نقش مهمی در محافظت از آسیب پذیرترین افراد در جامعه و گسترش شیوع خواهد داشت.

نکته پنجم: آیا شما نباید بیشتر از 10 دقیقه با یک فرد آلوده در تماس باشید؟

در مورد آنفلوانزا، بعضی از دستورالعمل های بیمارستان ، توصیه می نمایند: در فاصله ی تقریبا 2 متری از یک فرد آلوده قرار بگیرید .

 

نکته ششم: واکسن کرونا در چند ماه آینده تولید خواهد شد؟

 

محققین در حال بررسی برای ساخت واکسن هستند و در حال حاضر چندین تیم افراد داوطلب در آزمایش های مختلف در حال مطالعه بر روی این مساله هستند. با این حال، آزمایش های مورد نیاز قبل از تولید واکسن تجاری کامل انجام نشده است ، یک تست مهم برای اطمینان از عدم وجود عوارض جانبی نادر ضروری است. طبق پیش بینی ها واکسن تجاری در طی یک سال آینده به دست خواهد آمد.

 

نکته هفتم: اگر یک بیماری همه گیر در جهان تایید شد، هیچ کاری برای متوقف کردن گسترش شیوع آن وجود ندارد؟

بیماری کویید19 یک بیماری ویروسی جدید در سراسر جهان معرفی شده است. در واقع اقدامات تایید شده برای کاهش میزان گسترش آن  بسیار کم است. اما مهمترین فعالیتی که همه افراد جامعه باید به آن پایبند باشند رعایت اصول بهداشتی جهت شکستن زنجیره شیوع آن است.

 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.