ویروس های تنفسی نوظهور که یکی از آنها کرونا ویروس یا COVID-19

ویروس های تنفسی نوظهورکه یکی از آنها کرونا ویروس یا COVID-19

شیوع بیماری ویروس کرونا (COVID-19)

کرونا ویروس ها ((Coronaviruses (CoV) عضو خانواده ی بزرگی از ویروس ها هستند که از بیماری سرما خوردگی گرفته تا بیماری های شدیدتر مانند سندرم تنفسی خاورمیانه مرس (MERS-CoV) و سندرم شدید تنفسی حاد سارس (SARS-CoV) باعث بیماری می شوند. گروه ارتباطات اجتماعی وب سایت فروشگاه اینترنتی انتخاب کلیک به منظور آشنایی بیشتر مخاطبین خود با این ویروس مقاله ی زیر را از وب سایت های معتبر جمع آوری نموده است. به شما پیشنهاد می کنیم به منظور پیشگیری بیشتر از بیماری تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین می توانید با مراجعه به صفحات دیگر به پاسخ سوالات متداول در خصوص این بیماری دست یابید.

کرونا ویروس یا COVID-19

ویروس کوید 19 (nCoV) نوع جدیدی از خانواده کرونا ویروس هستند که قبلاً نمونه بیماری آن در انسان مشاهده نشده است.

اولین گزارش تایید این ویروس از ووهان، چین در تاریخ 31 دسامبر 2019 برای سازمان بهداشت جهانی ارسال شده است.

این ویروس ها زئونوتیک هستند، به این معنی که بین حیوانات و مردم منتقل می شوند. تحقیقات دقیق نشان می دهد که SARS-CoV  از گربه به انسان و MERS-CoV از شتر به انسان منتقل شده است. متخصصین باتوجه به بررسی های بیشتر در این زمینه معتقدند همچنان چندین نوع دیگر از این ویروس ها در حیوانات شناخته شده و در حال گردش بین آن ها هستند، که هنوز انسان را آلوده نکرده اند.

علائم شایع در عفونت کرونا

مهمترین علائم مشاهده شده در بیماری جدید ویروس کوید 19 شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. در موارد شدیدتر عفونت می تواند باعث ذات الریه ، سندرم حاد شدید تنفسی ، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

علائم شایع در عفونت کرونا

 

توصیه ها جهت پیشگیری از بیماری

توصیه های استاندارد برای جلوگیری از شیوع عفونت شامل شستن منظم دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه ، پختن گوشت و تخم مرغ است. ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات ، حرارت دادن و یا استفاده از مایکرو ویو ها جهت از بین بردن احتمالی ویروس بر روی نان و یا فرآورده های غلات ، همچنین ضمن رعایت حریم خصوصی دیگران از تماس نزدیک با هر کسی که علائم بیماری تنفسی مانند سرفه و عطسه را دارد ، خودداری نمایید.

توصیه ها جهت پیشگیری از بیماری

خرید اقلام و کالاهای مورد نیازتان از طریق اینترنت ، به میزان قابل توجهی شما را از خطرات احتمالی خرید حضوری دور می کند ، با این روش از سلامت خود و خانواده خود حفاظت فرمایید. در فروشگاه انتخاب کلیک شما میتوانید انواع لوازم خانگی شامل یخچال ماشین لباسشویی تا لوازم برقی خانه و آشپزخانه و لوازم آرایشی و بهداشتی را با چند کلیک ساده تهیه نمایید .

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.