آموزش نحوه حذف اکانت اینستاگرام 2023 | آپدیت (20 آبان 1402)

آموزش نحوه حذف اکانت اینستاگرام 2020 آپدیت جدید

 

راهنمای آموزش حذف اکانت و صفحه شخصی اینستاگرام در تاریخ 20 آبان 1402 بروزرسانی گردید.

 

شبکه اجتماعی اینستاگرام “Instagram” یکی از بزرگترین شبکه های مجازی محبوب و پرطرفدار در دنیا بشمار می رود. برنامه اینستاگرام بگونه ای است که کاربران می‌توانند در آن به انتشار عکس، فیلم و حتی به صحبت کردن و برگزاری لایو بپردازنند. این شبکه اجتماعی محبوب امروزه با انبوهی از مخاطبان خود بسیار جذاب و اعتیادآور بوده و می‌توان تا ساعت ها در آن محتواهای مختلف را مشاهده نمود.

تمامی کاربران در هنگام راه اندازی صفحه اختصاصی خود هرگز به این موضوع فکر نکرده اند که ممکن است یک روز نیاز به حذف اکانت خود از روی شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند. اما واقعا برای هر فردی ممکن است این اتفاق بیافتد و تصمیم به حذف صفحه و اکانت اینستاگرام خود بگیرد. برای این کار تنها کافیست نحوه کامل دیلیت اکانت اینستاگرام را فراگرفته و به درستی آن را اجرا نمایید. اما چگونه می بایست این کار را انجام داد؟

 

دیلیت اکانت اینستاگرام (Delete account Instagram)

علی رغم محبوبیت و جذابیت شبکه اجتماعی اینستاگرام، گاهی اوقات کاربران به دلایل شخصی و شاید غیرشخصی تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود بگیرند. حذف صفحه شخصی از شبکه اینستاگرام یا به اصلاح دیلیت اکانت می تواند به 2 صورت موقت (غیرفعال کردن) یا دائم (حذف اکانت) انجام شود. برای این منظور در ادامه مطلب نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام را بیشتر برایتان توضیح می‌دهیم.

به یاد داشته باشید در صورتی که پسورد اکانت اینستاگرام و ایمیل اینستاگرام خود را فراموش کرده اید حذف اکانت اینستاگرام با شماره تلفن نیز امکان پذیر است. حذف اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد تنها زمانی میسر است که ایمیل یا شماره تلفن ثبت نام خود را بدانید. پس قبل از اینکه شروع به حذف اکانت خود نمایید حتما دقت کنید که حداقل به ایمیل یا شماره تلفن متصل به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

 

روش های حذف اکانت اینستاگرام

اینستاگرام با بررسی نیاز کاربران خود در خصوص خروج کامل یا موقت از اینستاگرام، به طور کلی دو روش معمول را در اختیارشان قرار داده است:

  • روش اول: حذف موقتی اکانت اینستاگرام ( غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام )
  • روش دوم: حذف دائمی اکانت اینستاگرام ( دیلیت اکانت اینستاگرام )

 

نکات مهم قبل از اقدام به حذف اکانت instagram

  • برای حذف اکانت اینستاگرام هیچگونه راهی بجز سایت اینستاگرام وجود ندارد و باید بدانید که این کار از طریق اپلیکیشن امکان پذیر نمی باشد. برای دسترسی به وب‌سایت اینستاگرام می‌توانید از طریق کامپیوتر، موبایل، تبلت و … اقدام نمایید.

لینک مستقیم وب سایت اینستاگرام: https://www.instagram.com

  • بهتر است بدانید دیلیت اکانت فارسی و انگلیسی اینستاگرام مشابه هم بوده و با کمی دقت می توانید از هر دو زبان اکانت خود را از دسترس خارج نمایید.
  • در نظر داشته باشید اینستاگرام تنها یکبار در هفته به شما اجازه غیر فعال کردن اکانتتان را می‌دهد.
  • استفاده بیش از حد و بدون دلیل از ویژگی دیلیت اکانت می تواند برای شما محدودیت زمانی تا چندین هفته را برای شما در پی داشته باشد.
  • حذف اکانت اینستاگرام شما باعث می‌شود که پیام‌های شخصی (دایرکت)، پست‌ها، فالورها و … بدون بازدید از سمت شما باقی بماند. همچنین برای اشخاصی که آن‌ها را در تصاویر قبلی خود تگ کرده‌اید، با فعالسازی دوباره اکانت نوتیفیکیشن (اعلان) ارسال می‌شود.
  • پس از حذف اکانت کلیه تصاویر، فیلم‌ها، لایک ها، کامنت ها و پیام های دایرکت شما پاک خواهد شد. همچنین فالوورهای شما نیز پاک می‌شوند و غیرقابل بازگردانی خواهند بود.
  • پس از پاک کردن اکانت نام کاربری شما پاک می شود و دیگر نمی توانید اکانت اینستاگرامی با همان نام کاربری برای خود بسازید. البته ممکن است این امکان بعدها توسط اینستاگرام ارائه شود و بتوانید با نام کاربری قبلی خود به اینستاگرام وارد شوید.
  • پس از دیلیت اکانت اینستاگرام دیگر نمی توانید با ایمیلی که با آن اکانت خود را ساخته بودید، اکانت جدید راه اندازی کنید. اگر قصد دارید بعدا دوباره با همان ایمیل یک اکانت بسازید باید قبل از حذف اکانت به بخش Edit Profile رفته و در آن صفحه ایمیل خود را حذف یا تغییر دهید.
  • توجه داشته باشید که برای این کار می بایست به پسورد و نام کاربری اکانت خود دسترسی داشته باشید. اگر رمز عبور یا نام کاربری اکانت خود را فراموش کرده‌اید باید آن را بازیابی کنید. بازیابی رمز عبور از طریق دسترسی به شماره تلفن و ایمیل امکان پذیر است. شما با وارد کردن ایمیل و یا شماره تلفن اکانت خود، کد تایید و یا لینکی را دریافت می کنید که با هر کدام از آن ها می توانید رمز عبور اکانت خود را بازیابی نمایید.

 

روش اول: حذف موقتی اکانت اینستاگرام ( غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام )

در حذف موقتی اکانت اینستاگرام، شما می توانید برای یک مدت موقت از فعالیت های اینستاگرام دور بمانید. در این حالت کسی به صفحه شما دسترسی نداشته؛ اما در عین حال شما عکس هایتان را با بهترین دوستان خود حفظ می نمایید. برای شروع به حذف موقتی اکانت خود نیاز است ابتدا به صفحه  instagram.com/accounts/login وارد شوید.

در صفحه باز شده اطلاعات خود شامل نام کاربری (نام اکانت مورد نظر)، ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کنید. سپس در کادر زیرین رمز عبور خود را وارد نمایید و بر روی لاگین کلیک نمایید. در صفحه‌ی باز شده بر روی آدمک در گوشه راست بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه پروفایل خود بروید. در این بخش دکمه‌ی Edit Profile را پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید و در پایین صفحه به قسمت Temporarily disable my account  مراجعه نمایید.

همانطور که مشاهده می کنید اینستاگرام دلیل درخواست غیرفعال کردن موقت اکانت شما را پرسیده است. یک گزینه را انتخاب کنید و سپس بر روی Temporarily disable my account کلیک نمایید. حال اکانت شما موقتا غیرفعال شده و دیگر اکانت شما برای کسی قابل مشاهده نیست. در روش حذف موقتی اینستاگرام، اکانت شما از دسترس خارج می شود و کسی نمی تواند با شما ارتباطی داشته باشد. تصاویر، فیلم‌ها، لایک ها و کامنت های شما حفظ خواهند شد اما کسی نمی تواند آن‌ها را مشاهده کند و تنها در صورتی که بخواهید دوباره اکانت خود را فعال کنید، قابل مشاهده خواهند بود. در بخش زیر می توانید آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام را مشاهده کنید.

 

آموزش تصویری غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

مرحله اول: برای مراجعه به سایت اینستاگرام به آدرس اینترنتی https://www.instagram.com مراجعه نمایید.

 

مرحله اول آموزش نحوه حذف اکانت اینستاگرام 2023

 

گام دوم: برای ورود به اکانت اینستاگرام باید بر روی بخش Log in کلیک کنید.

 

مرحله دوم آموزش نحوه حذف اکانت اینستاگرام 2023

 

مرحله سوم: با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینستاگرام می‌توانید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

 

ورود به بخش کاربری حذف اکانت اینستاگرام 2023

 

مرحله چهارم: به صفحه اصلی اکانت اینستاگرام خود وارد شوید (مشابه صفحه اصلی روی اپلیکیشن اینستاگرام) و روی علامت آدمک پایین صفحه سمت راست اینستاگرام خود کلیک نمایید. سپس گزینه Edit Profile را انتخاب نمایید.

 

ورود به صفحه اصلی اکانت اینستاگرام

 

مرحله پنجم: تا انتهای صفحه پایین بروید و گزینه آبی رنگ Temporarily disable my account را انتخاب نمایید.

 

Temporarily disable my account instagram

 

مرحله ششم: ?why are you disabling your account (به چه دلیل می‌خواهید اکانت خود را غیر فعال نمایید؟) در این قسمت دلیل حذف اکانت خود را مشخص کنید. همچنین در ادامه باید مجدد پسورد اینستاگرام خود را وارد نمایید.

 

?why are you disabling your account

 

مرحله هفتم: بعد از پر کردن این دو گزینه عبارت Temporarily disable my account فعال می‌شود و شما می‌توانید با کلیک بر روی آن و پاسخ به این سوال که آیا مطمئن هستید می‌خواهید اکانت اینستاگرام را غیر فعال کنید؟، عملیات حذف اکانت اینستاگرام را به پایان برسانید.

 

Temporarily disable my account

 

مرحله هشتم: بعد از پایان غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام، اگر بلافاصله مجدد تلاش کنید که وارد اکانت اینستاگرام خود شوید با پیغامی که در عکس می‌بینید رو به رو می‌شوید. در این مرحله کار شما تمام شده می باشد.

 

دیلیت اکانت تصویری اینستاگرام

 

روش دوم: حذف دائمی اکانت اینستاگرام ( آموزش مرحله به مرحله )

با مطالعه و اجرای موارد بالا شما می توانید برای مدتی از صفحه اینستاگرام دور بمانید و با خیالی راحت از حفظ محتوای خود و عدم دسترسی دیگران به آن مطمئن باشید. اما گاهی نیز برای شما مهم است که کاملا صفحه شخصی تان را حذف نمایید. در این حالت چه باید کرد؟ در حذف اکانت اینستاگرام روش ساده و از طریق اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد اما در ادامه به شما خواهیم آموخت چطور به کامل با اینستاگرام خداحافظی نمایید.

 

مرحله اول: برای حذف دائمی حساب اینستاگرام خود، پس از لاگین کردن در اکانت خود، به سایت instagram از طریق لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent

دیلیت اکانت کامل و همیشگی اینستاگرام

 

مرحله دوم: در صفحه‌ای که باز می‌شود، دلیل حذف اکانت خود را ذکر نمایید و سپس با وارد کردن پسورد و کلیک بر روی دکمه‌ی Permanetly delete my account کلیک نمایید.  با این کار اکانت شما برای همیشه از اینستاگرام پاک می گردد. اگر دلیل خاصی ندارید و صرفا می‌خواهید اکانتتان را حذف نمایید گزینه Something else را انتخاب نمایید. در واقع اینستاگرام می‌خواهد بداند مشکل شما با اکانتتان چیست؛ تا اگر می‌تواند مشکل را رفع نماید و شما را از حذف اکانت اینستاگرام منصرف نماید.

 

حذف حساب کاربری اینستاگرام

مرحله سوم: پس از اینکه دلیل مورد نظر را انتخاب نمودید با وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر به پایین صفحه بروید. بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارت Permanently delete my account در پایین صفحه کلیک کنید. در این قسمت مجدد اینستاگرام از شما سوال می‌پرسد که آیا مطمئن هستید که می‌خواهید اقدام به پاک کردن اکانت اینستاگرام نمایید.

 

حذف کردن اکانت اینستاگرام مرحله به مرحله

 

مرحله چهارم: با تایید کردن کادری که برای شما باز شده به شما اعلام می‌شود که اکانت شما برای همیشه پاک شد و شما مراحل را بدرستی انجام داده اید.(بعد از تایید دیلیت اکانت اینستاگرام دیگر به این زودی قادر به بازیابی اکانت اینستاگرام نیستید.)

 

تایید دیلیت اکانت اینستاگرام

سوالات متداول حذف اینستاگرام

  • آیا حذف کردن اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام امکانپذیر میباشد؟

در حال حاضر حذف کردن پیج اینستاگرام تنها از طریق سایت آن امکانپذیر میباشد.

 

  • چرا هنگام وارد کردن گذرواژه در مرحله آخر حذف اکانت، پیام نادرست بودن رمز را دیافت می کنم؟

اگر با چنین مشکلی روبرو شدید با یک مرورگر دیگر وارد سایت اینستاگرام شده و ادامه مراحل را انجام دهید. همچنین برای این کار می توانید در مرورگر خود زبانه خصوصی جدیدی را باز کرده و اقدام به حذف اکانت نمایید.

 

  • چرا بعد از حذف صفحه اینستا، پیج هنوز در اینستاگرام وجود دارد؟

بعد از دریافت پیام your account has been removed مبنی بر حذف اکانت مربوطه، دیگر پیج شما از اینستاگرام حذف شده و اگر در صورتی که پیج حذف شده هنوز برای شما از طریق پیج های دیگر قابل رویت بود به این دلیل می باشد، که قبل از حذف صفحه برخی از اطلاعات در حافظه گوشی شما ذخیره شده است و در واقع شما به درستی پیج خود را حذف کرده اید.

 

  • آیا پیج حذف شده قابل بازگشت میباشد؟

صفحه‌ای که حذف شده است دیگر قابل بازگشت نیست و همچنین برخی از اطلاعات آن مانند ایمیل ثبت شده داخل پیج یا اسم پیج آن، دیگر قابل استفاده در پیج دیگری نخواهد بود. از این رو توجه داشته باشید که پیج حذف شده قابل برگشت نخواهد بود. چه بسا که می توانید پیج خود را برای مدتی دی اکتیو کرده و یا اسم پیج و ایمیل آن را برای استفاده در دیگر پیج‌ها قبل از حذف کردن، تغییر دهید.

 

  • ایمیل استفاده شده در اکانت حذف شده چه می شود؟

پس از حذف اکانت دیگر نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ساخت اکانتی با‌‌ همان نام کاربری نخواهد بود. ضمنا دیگر نمی‌توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت استفاده کرده‌اید اکانت دیگری بسازید. اگر قصد استفاده مجدد از‌‌ همان ایمیل را دراید در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل (حتی ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید.

 

  • آیا بدون داشتن نام کاربری و رمز آن می توان اکانت را پاک نمود؟

بدون داشتن نام کاربری و رمز عبور راهی برای پاک کردن اکانت وجود ندارد. اگر به ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید، دسترسی دارید برای بازیابی رمز عبور اقدام کنید و اگر به ایمیل هم دسترسی ندارید هیچ راهی برای پاک کردن اکانت شما وجود ندارد.

 

  • آیا می توان بدون لاگین شدن یک اکانت از اینستاگرام آن را حذف نمود؟

هیچ کسی حتی خود اینستاگرام هم اکانت شما را بدون لاگین نمی‌تواند پاک کند. گزارش و ریپورت کردن انبوه سایر کاربران هم در ‌‌نهایت اگر مورد قبول اینستاگرام واقع شود تنها به بسته شدن اکانت شما منجر می‌شود. اما تصاویر و سایر موارد پروفایل شما باقی می‌ماند.

 

  • پس از اقدام برای حذف اکانت چه اتفاقی برای صفحه من می افتد؟

با روش بالا اکانت شما پاک می‌شود و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد؛ حتی یک ثانیه پس از پاک کردن اکانت! در نهایت نیز کلیه آثار و محتواهای آن تا یک روز یا بیشتر از بین می‌رود. پس از حذف کردن اکانت، نام کاربری شما موقتاً به instagrammer تغییر خواهد کرد و پس از چند روز اکانت به کلی به همراه کامنت‌ها و لایک‌ها حذف می گردد.

 

شاید این صفحات مورد پسند شما باشد:

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. سراوانی گفت:

    عالی👌

  2. سروش گفت:

    خیلی توضیح کامل و مفصلی و در عین خال ساده ای دادین، خیلی ممنون

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.