معرفی بهترین براکت ها و پایه های تلویزیون و بررسی انواع آن ها | 1402

معرفی براکت ها و پایه های تلویزیون و انواع آن ها

در این مطلب قصد داریم به معرفی و خرید بهترین پایه (براکت) دیواری تلویزیون بپردازیم. حال میخواهیم بدانیم براکت دیواری چیست؟ پایه دیواری یا براکت تلویزیون وسیله ای است که بعد از خرید تلویزیون، هنگام نصب این دستگاه به دیوار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با خرید پایه تلویزیون، می توانید تلویزیون را بدون استفاده از میز تلویزیون یا شلف روی دیوار نصب نمایید که جایگزین خیلی خوبی برای میزهای تلویزیون نیز می باشند. علاوه بر آن نیز هنگام تماشای تلویزیون دید بهتری خواهید داشت. همچنین امکان تماشای تلویزیون را از هر زاویه ای برای شما فراهم خواهد نمود. این پایه ها در انواع مختلف براکت های تلویزیونی ثابت، شیب دار، متحرک و سقفی در بازار موجود می باشند. در ادامه با انتخاب کلیک همراه باشید تا به معرفی انواع براکت ها و پایه های تلویزیون بپردازیم.

 

انواع براکت دیواری تلویزیون

از لوازم مورد نیاز بعد از خرید تلویزیون برای منازل، محل کار و یا هر جایی که به صفحه نمایش و تلویزیون نیاز داشته باشد، می توان به خرید براکت دیواری اشاره نمود. هنگام خرید پایه تلویزیون می بایست به جنس و مواد به کار رفته در این وسیله و پایه های نگهدارنده دیواری توجه ویژه ای داشت. در صورتی که پایه تلویزیون از جنس مرغوب و با کیفیت نباشد صدمه وارده به وسیله غیر قابل برگشت خواهد بود. براکت دیواری تلویزیون به شما جهت استفاده درست از فضای منزل خود کمک خواهد نمود. همچنین در صورتی که کودک خردسال در منزل دارید این پایه تلویزیون از صدمه احتمالی آنها به تلویزیون محافظت خواهد کرد. علاوه بر همه این ها، امروزه استفاده از این براکت ها در دکوراسیون های مدرن منزل زیبایی فضای منزل را دو چندان خواهد کرد. امروزه شرکت های ایرانی با تولید محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه خرید و استفاده از پایه های دیواری تلویزیون را راحت کرده اند.

 

براکت های تلویزیونی ثابت

براکت‌های تلویزیونی ثابت از ارزان ترین نوع براکت های تلویزیون هستند که توانایی نگهداری تلویزیون‌های سنگین را دارا می باشند. با نصب این نوع پایه، تلویزیون موازی دیوار و در نزدیک آن قرار خواهد گرفت. این نوع براکت به دلیل ثابت بودن پایه آن برای زمانی که می خواهید مستقیما رو به روی تلویزیون بنشینید، بسیار مناسب است. از این رو می بایست هنگام نصب تلویزیون موقعیت قرارگیری آن را مشخص نمایید. در صورتی که پورت های تلویزیون در پشت تلویزیون قرار داشته باشد به دلیل عدم قابلیت جابجایی تلویزیون، دسترسی به پورت‌های آن را دشوار خواهد ساخت. برای اتصال یا جدا کردن کابل‌ها باید تلویزیون را هر بار به صورت فیزیکی بردارید. این مدل از براکت ها در محیط مسکونی و آپارتمان‌ها معمولا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع این نوع پایه‌های دیواری معمولا کم می باشند.

 

براکت های تلویزیونی متحرک

براکت ‌های دیواری متحرک، انعطاف پذیری بیشتری را در جا به جایی موقعیت نمایشگر تلویزیون ارائه می‌دهند. با این قابلیت تلویزیون را می توان به صورت عمودی و افقی تغییر زاویه داد و زاویه دید مناسبی را برای تماشای تلویزیون داشت. برای حرکت افقی تلویزیون، می بایست تلویزیون را از دیوار دور نمایید. در براکت های تلویزیونی متحرک، قابلیت دسترسی آسان به سیم‌ها نیز وجود دارد. بنابراین اگر دستگاه‌های دیگری مانند کنسول، سیستم‌های صوتی و… دارید، این براکت متحرک بهترین گزینه برای شما می باشد. علاوه بر آن این نوع از براکت‌ها برای اتاق‌هایی با زوایای دید مختلف نیز مناسب هستند. این نوع از پایه‌ های متحرک جزو گران ‌ترین براکت ها می باشند و نصب آنها پیچیده ‌تر است. به همین علت برای نصب این براکت ها از یک متخصص کمک بگیرید. این نوع از براکت ها در 3 مدل براکت گردان، براکت شیب دار و براکت تمام جهت می باشد.

 

مهم ترین نکات خرید براکت های دیواری

 

براکت گردان تلویزیون

براکت دیواری گردان شبیه یک پایه دیواری ثابت ساده می باشد اما به شما این امکان را می دهد تا تلویزیون را به صورت افقی جابه جا نمایید. در صورتی که تمایل به جابه جا کردن زاویه تلویزیون دارید با استفاده از این براکت به راحتی می توانید برنامه های تلویزیونی مورد نظر خود را تماشا کنید. برخی از پایه های دیواری گردان علاوه بر حرکت افقی، به تلویزیون اجازه می دهند تا کمی عمودی نیز حرکت کنند.

 

براکت شیب دار

براکت دیواری شیب دار شباهتی به پایه ثابت ساده دارد اما به تلویزیون اجازه می دهد تا به سمت پایین حرکت داشته باشد. از این رو موجب دید بهتر شما به تلویزیون خواهد شد.

 

براکت تمام جهت

براکت های دیواری تلویزیون تمام حرکت که با نام های دیگر براکت دیواری چند موقعیتی یا تمام جهت نیز شناخته شده اند، به شما این امکان را می دهد تا تلویزیون خود را در گوشه ها نیز نصب کنید. این ویژگی، انعطاف پذیری در جابه جایی را برای شما ایجاد خواهد کرد تا تلویزیون خود را هر طور که بخواهید، تنظیم نمایید. یک پایه تلویزیون دیواری تمام جهت زاویه دید گسترده ای را برای شما ایجاد می کند. همچنین می توانید تلویزیون را با زاویه دید مناسب خود، به صورت افقی و عمودی تنظیم نمایید.

 

براکت‌های سقفی تلویزیون

در صورتی که بر روی دیواری که می خواهید تلویزیون را نصب نمایید؛ دارای فضای آزادی نمی باشید یا مواد به کار برده شده در دیوار، به شما امکان نصب تلویزیون را نمی‌دهد؛ براکت‌های سقفی مناسب ترین و بهترین راه حل برای این کار است. این براکت‌ها روی سقف نصب می شوند و تلویزیون از آن آویزان خواهد شد. این نوع براکت به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا به راحتی قابل تنظیم باشد و قابلیت تغییر 360 درجه به صورت افقی را داشته باشد. همچنین می بایست برای استفاده از این پایه، وزن تلویزیون را در نظر داشته باشید و مشخصات براکت‌ها را با توجه به تحمل وزن سنگین تلویزیون بررسی نمایید.

 

انواع پایه های نگهدارنده تلویزیون

 

نکات مهم هنگام خرید پایه تلویزیون

در صورتی که قصد خرید پایه دیواری، برای نصب تلویزیون منزل خود را دارید می بایست به نکات مهمی در هنگام خرید توجه فرمایید. خرید براکت ها یکی از اصلی ترین موارد به جهت زیباتر نمودن دکوراسیون و قسمت پذیرایی منزل می باشد. زیرا که با نصب تلویزیون ها به دیوار می توان فضای بیشتری را برای نشیمن ایجاد نمود. همچنین با طراحی دیوار پشت تلویزیون نمای بهتر و جذاب تری به خانه بخشید.

 

1. توجه به مشخصات تلویزیون

نحوه طراحی براکت‌های تلویزیونی به گونه ای است که مناسب نوع خاصی از تلویزیون باشند. علاوه بر آن وزن و اندازه آن ها نیز مورد اهمیت است. برای مثال اگر پایه دیواری تنها می تواند وزن تلویزیون 33 اینچی را متحمل شود، نباید سعی کنید آن را برای تلویزیون 44 اینچی استفاده کنید. از این رو حتما مشخصات تلویزیون را مطالعه نمایید.

2. توجه به قدرت و تحمل دیوار برای نگهداری تلویزیون

قبل از هر چیز، ابتدا باید توجه داشته باشید که آیا دیوار تحمل وزن تلویزیون را دارد یا خیر. امروزه، بیشتر براکت‌های تلویزیونی طوری تولید شده اند که با انواع دیوارها، از جمله دیوارهای گچی و آجری توانایی سازگاری داشته باشند. پایه های تلویزیونی معمولا دارای یک بسته با سخت افزار مورد نیاز برای نصب آن می باشند. مشخصات گفته شده براکت دیواری را بخوانید تا بدانید آیا با نوع دیوار شما سازگاری دارد یا خیر.

3. جنس پایه

نکته مهم بعدی در انتخاب و خرید پایه دیواری تلویزیون توجه به جنس براکت می باشد. برای این منظور در بازار با پایه های فلزی، آهنی و همچنین استیل مواجه می شوید. انتخاب این وسیله بیشتر به وزن تلویزیون و اندازه آن بستگی دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی انواع براکت های تلویزیون پرداختیم. در صورتی که قصد خرید تلویزیون را دارید و می خواهید تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید می بایست اقدام به خرید براکت دیواری نمایید. براکت های دیواری تلویزیون در انواع براکت های ثابت، شیب دار، متحرک و براکت های سقفی می باشند. توجه به نکاتی در هنگام خرید براکت می تواند به شما جهت انتخاب صحیح این محصول کمک نماید. شما عزیزان می توانید این محصول را در فروشگاه انتخاب کلیک مشاهده و پس از کسب رضایت از محصول اقدام به خرید نمایید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.